onsdag, september 16, 2009

Vilken vändning!

I natt när jag skulle somna var det totalt omöjligt. Jag var tvungen att kliva upp för att inte hostan skulle kasta mig ur sängen. Det blev en kopp varmt vatten med pressad citron, torkade nypon och honung. Det funkade riktigt bra för sedan lyckades jag somna. I morse var hostan dock åter. När jag stod i duschen kände jag hur hostan ruskade om mig rejält, nästan så att jag fick ont i ryggen...

Jag ringde vårdcentralen och fick en tid idag på förmiddagen. Det visade vara en hosta som eftervärkar av förkylningen jag hade v.35. Men jag fick i alla fall hostmedicin för att kunna lindra hostan. Coccilana - som man lätt blir trött av så jag måste känna efter innan jag kör bil om jag tait det. Men den här hostmedicinen ska jag ta 4 gånger om dagen så jag får planera på dagen så att jag kan vänta ungefär en timme efter att jag tagit dosen innan jag sätter mig och kör bil. Så nu måste jag planera mina dagar noga...

Men medicinen visar redan resultat. Hostan är inte lika "rivig" längre. Jag har till och med varit och tränat nu ikväll. Jag testade ett nytt pass tillsammans med Rebecca "Aqua". Riktigt roligt och med hög luftfuktighet fungerade det riktigt bra...

Nu är det Idol, riktigt roligt att titta på. Hoppas att det kommer fram några bra artister! Förra året missade jag stor del av Idol. Alice och Kevin är de enda jag känner till av fjolårets idoler.

Åh vad jag längtar tills det är dags att sova då jag förhoppningsvis kan somna på direkten istället för att ligga och hosta... =)

4 kommentarer:

  1. Cocilana är effektivt! Vore väl katten om du inte blev kvitt den nu!
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Jo...jag är helt impad på cocilanas effektivitet! Fast, jag kände mig lite snurrig efter att jag tagit första dosen. Nu har jag vant mig... ;) *kram*

    SvaraRadera
  3. Skönt att du fick medicin! Min vän Kaya var också på Aqua- passet igårkväll :)

    SvaraRadera
  4. Vatenpasset kommer nog att bli en stående aktivitet under hösten...superkul. Tränar du nånting Linda?

    SvaraRadera