lördag, september 19, 2009

Kyrkoval 2009 - gör din röst hörd!

Imorgon är det dags för kyrkovalet 2009. Många har redan förtidsröstat, men jag och många andra går till valurnorna imorgon... När det gäller kyrkoråd och kyrkofullmäktige har jag bestämt mig. Men när det gäller stiftsfullmäktige och kyrkomötet har jag inte bestämt mig ännu...jag har kollat på några namn än så länge...

Imorgon ska jag ta mig till gudstjänsten kl 11.00 för att sedan delta i församlingens höstfest med lunch och därefter rösta i valet. Jag har ännu inte löst hur jag tar mig till och från kyrkan. Jag ska försöka se om jag kan få samåka med någon av mina kollegor. Vill helst inte köra bil med den här hostmedicinen. Vet inte hur påverkad jag är av den.
Vet inte om det är medicinen som gör att jag mår dåligt eller om jag faktiskt är sjuk...

Men oavsett jag är sjuk eller bara påverkad känns det viktigt att göra min röst hörd! Jag hoppas att alla andra medlemmar i Svenska kyrkan som är över 16 år också gör sina röster hörda!
Låt inte Sverigedemokraterna styra vår kyrka!

3 kommentarer:

  1. Till stift och kyrkomöte tänker jag rösta på Frimodig kyrka, då är jag säker på att de jag röstar på är engagerade i kyrkan och brinner för verksamheten

    SvaraRadera
  2. Okej, vem är du Nineve?
    Jag personligen går efter mer personval. I frimodig kyrka känner jag inte till några namn alls tyvärr. Jag väljer bland de andra "partierna" och personmarkerar de tre personer jag tycker är bra representanter för Svenska kyrkan...

    SvaraRadera
  3. Fast det går inte eftersom jag är skriven i Nätra... skitskit. Men, men, både petter & nisse röstade idag iaf :)

    SvaraRadera