tisdag, september 22, 2009

Modell för en dag!

Idag har jag varit hårmodell för wella. Klockan 9.00 infann jag mig på Arken här i Örnsköldsvik för att bli stylad i håret. Först inledde min frisör Jenny dagen med att klippa mig. Efter två timmar var hon slutligen färdig med sin klippning. Luggen blev kortare och håret rakare. Hon slätade till min gamla uppklippning. Jag kände mig riktigt nöjd.

Därefter bjöds vi på lunch från Harry's och sen var det dags att prova ut kläder. Eftersom att jag var den största av modellerna var det inte så lätt att hitta passande kläder i storlek S och M, men till slut lyckades det. Det fanns en tjej som var väldigt lång, Andrea, så hon hade ju också lite problem, men hon var smal så det fixade sig...

Därefter var det dags att bli sminkad. Två tjejer från Make Up Store var inhyrda för att sminka oss. Så påklistrat smink har jag nog aldrig haft någon gång. Snyggt ögonsmink...men foundation kändes lite väl påspacklat... Visserligen skulle vi ju ses från håll...

Då var det dax att prova ut skor. Spännande när 7 tjejer ska samsas om 9 par skor och alla storlekar ska passa... Jag höll på att få ett par med 12cm höga klackar...men jag lyckades få ett par helt ok par 38or, lite trånga men de satt bättre än 39orna och 40orna som annars fanns kvar...

Sen var det dags att käka baguette innan vi skulle gå igenom kvällens koreografi.

Sedan ville min frisör Jenny börja dela upp mitt hår och förfärga vissa partier av håret för att underlätta arbetet på scenen sen. Alla modeller kollades av innan det var dags för visningen.

Dags för uppvisning:
- Ingång för de färdigstylade modellerna (2st killar och 2 st tjejer)
- Ingång för oss som skulle få håret färgat på scen (3st tjejer)
- Presentation av de färdiga modellerna
- Ingång för modellerna som skulle klippas på scen (2st tjejer och 1 st kille)
- Ingång för oss som skulle få håret stylat efter färgning
- Presentation av alla modeller före och efter styling
- Gemensam uppvisning och avslutning

Jag är imponerad av dem som jobbar med modellandet på heltid. Mycket väntande, många obekväma ställningar, många obekväma skor och obekväma kläder... Men samtidigt fantastiskt roligt med uppmärksamheten, stylingen... =) Ja, en upplevelse jag sent ska glömma! Och känner jag mig nöjd med håret? Ja, självklart! =)

6 kommentarer:

  1. Jag väntar med spänning på resultatet!

    SvaraRadera
  2. Du blev jätte fin. :) det var kul att de var nån ja kände bland modellerna. :) kanske kan komma förbi på lördag en sväng iaf. :) för ja ska nog inte jobba i helgen. har inte bestämt mig än, men min rygg mår inte nå bra sen igår och idag. kramar/ Emelie

    SvaraRadera
  3. Hanna: Nu kan du se resultatet! ;)
    Emelie: Kul att var någon jag kände bland assistenterna! :) Titt gärna förbi hos Björn på lördag, vi hörs!
    Kristina: Tack!
    Till er alla: KRAM

    SvaraRadera