söndag, september 13, 2009

Tacopaj och busstrafik!

Efter helgens ds-möte fick vi lov att avsluta med en matauktion. Jag fick med mig tacofärs hem så nu är det dags för mig att fixa en tacopaj. Jag känner mig lite upphängd och nedsläppt just nu. Dags att försöka väcka mig själv snart! Lite matfix ordnar det!

Något jag har funderat över, det är Öviks busstrafik. På vardagarna tycker jag att den fungerar riktigt bra. Från tidigt på morgonen fram till nio på kvällen... På lördagarna är busstrafiken helt ok. Men på söndagarna existerar busstrafiken inte ens!!! Idag hade jag turen att Håkan och hans mamma Berit skjutsade hem mig till Järved - annars hade jag fått gå 3 km med rullväska, matkasse och handväska. Hur tänker kommunen när de inte har någon busstrafik på söndagar då alla som varit bortrest över helgen kommer hem...???

3 kommentarer:

  1. Flytta hit till nånstans i Inlandet längs riksväg 45, där går bussen som chauffören säger "alla dagar, alla årstider, alla väglag, samma tidtabell, året om"...*ler*

    SvaraRadera
  2. Fast, jg vet inte om jag vill bo i inlandet nånstans längs väg 45. Vad ska jag dit och göra?? *ler*

    SvaraRadera
  3. Jag vet, öviks bussar är hopplösa på helgerna. Tiderna suger och jag vet inte riktigt hur dom har tänkt...

    SvaraRadera