torsdag, september 10, 2009

Utbildning av unga konfirmandledare!

Jag sitter just nu och pustar ut en stund. Denna dagen har varit intensiv (precis som alla andra dagar den här veckan). Just nu har jag tagit mig en liten middagspaus för att hinna tömma huvudet lite. Och mitt i pausen passar jag på att blogga lite.

Ikväll ska Arnäs och Nätras steg 1or samlas här i Arnäs och vi kommer att hålla i den första utbildningsträffen tillsammans kring tema 3 ledarrollen. Jag tycker det är så roligt att jag får driva det här arbetet i församlingen och jag ser tillbaka på min väg hit - där jag är idag.
Den började med konfirmation och ung konfirmandledarutbildning steg 1,2 handledarutbildning, Svenska kyrkans grundkurs, grundutbildning i konfirmandfrågor (PKV), volontäråret, ung konfirmandledarutbildning steg 3, religionspedagogik med inriktning på konfirmandfrågor (15hp). Jag har hunnit med en del kurser på vägen... Och jag började där "mina" unga ledare är ikväll.
Det känns så spännande att få följa dem på vägen, att få lyssna på deras tankar kring ledarskapet... Klockan 21 ikväll går jag hem för idag och då hoppas jag att de unga ledarna känner att de fått lite kött på benen och känner sig peppade till arbete med konfirmanderna... =)

3 kommentarer:

  1. Vad kul att ni samarbetar! hoppas ni får en rolig och tuff kväll! Hälsa gänget! Kraam

    SvaraRadera
  2. Du kommer att vara den bästa handledaren, som har så mycket med dig från samma sak som de står i!
    Jag är lycklig att jag fick handleda dig som ung konfirmandledare på vägen -- det var en otrolig förmån och gav mig så enormt mycket!!
    TACK!
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Marta: Du är verkligen en stor förebild för Nätras tjejer - vet du vilket intryck du gjort på dem? Grattis! =)
    Britt-Marie: Tack själv! Det var helt fantastiskt att ha dig som en extra handledare under mina år i utbildningarna och tack för att du fortsätter att vara min handledare!! =) Gud har verkligen använt dig som redskap att nå mig. Tack för att du finns!

    Kram på er båda mina supergoa vänner! Vad vore livet utan er?? I love you!

    SvaraRadera