tisdag, september 22, 2009

Före!

Igår kväll var jag alltså på hårmodelluttagning på statt. Vi var en 30-50 personer i blandade åldrar. De flesta under 30, men några "äldre" var också där. Tjejerna var flest, men det fanns också några killar som hade vågat sig dit.
Först fick vi dela upp oss i två "hörn". De som var helt öppna för styling och de som var mer restriktiva med sitt hår. Jag ställde mig där de fick fria händer och jag var den tredje som de pratade med, och den andra att bli utvald. Och det första de säger är: "Vilken fin ögonfärg du har!" En rolig och avslappnande inledning. De ville göra mig lite rödlätt och en av tjejerna fick en vision direkt...det ska bli spännande! =)

Nu är jag snart på väg till Arken här i övik där wella hårstudio ska fixa och styla mitt och några andras hår. Ikväll ska vi gå visning på catwalk för att inspirera frisörer från olika delar av landet. Frisörerna betalar alltså för att se oss gå på catwalken. Och vi "modeller" får gratis proffsklippning, produkter för 300kr, lunch och eftermiddagsfika.

Just nu känner jag mig lite nervös. Inte för själva klippningen utan för själva modellandet. Att gå på catwalk i skor och kläder som inte är mina egna. Jag tar med mig ett par skor hemifrån som reserv som jag vet att jag kan gå i...

1 kommentar: