onsdag, september 23, 2009

Sötsug!

Jag känner sånt hemskt sötsug! Enda anledningen till att jag klarar av att låta bli att stoppa i mig massa sött nu ikväll är att jag inte har något småsött hemma just nu... Åh, hjälp mig att motstå onödigt småätande! Idag på jobbet hade vi personaldag och två stora godisskålar stog framme. Mina kollegor åt massa godis men jag lyckades hålla mig undan ganska bra, fast jag kunde inte motstå två små bitar mörk choklad. Men nu känner jag sötsuget extremt mycket!

Jag skulle verkligen behöva gå ner några kilo! Om jag bara kunde hitta den rätta motivationen och disciplinen!

2 kommentarer:

  1. Jag har också jämt sötsug och visserligen är det inte bra att småäta, men jag gör även det. Mitt bästa knep är dock att äta middag lite senare 18-19 vilket gör att man inte blir sugen på något förrän 21-tiden. Ät då en frukt eller ta dig tid till att göra en fruktsallad som på något sätt känns som något sött. Efter det ska du bestämt inte ta något mer för det är bara din hjärna som säger att du måste ha. HÅLL UT! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Hanna! Jag tror att det är för att jag har haft mycket på jobbet en period och då blir det inte regelbundna lunch och middagstider... Ska testa dina tips och försöka hitta tiden! =) Januari-april brukar aldrig vara några problem att låta bli godis o annat, men resten av året är det mycket svårare...

    SvaraRadera