onsdag, september 02, 2009

Säg att du älskar mig!

Jag hyrde några filmer på hemmakväll förut idag. Nu ikväll har jag sett en av dem - Säg att du älskar mig. Jag känner mig helt matt och slut nu efteråt. Tårarna har varit många och mascaran har runnit... Halsen har svullit upp och jag känner mig malplacerad.

- Fy vilken fruktansvärd film!!!

Men filmen berörde, filmen har en stark historia. Filmen handlar om Fatou som blir våldtagen. Ingen film jag tänker använda i jobbet i alla fall. Den är alldeles för stark. Men tråkigt nog så händer sånt här... Åh Fatou - hur jag önskar att kunna nå fram till henne filmen igenom. Varför händer sånt här i verkligheten??? Filmen har en åldergräns på 15 år och det förstår jag. Känsliga tittare varnas då våldtäktsscenen är utdragen och hemsk...!
Se den - men var beredd på att inte må så bra eftråt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar