söndag, september 27, 2009

Söndagsmorgon!

Igår var jag riktigt duktig. Jag städade köket, jag städade vardagsrummet och hallen. I fredags städade jag badrummet. Efter städningen och en snabb handling kom Robert hit och vi kollade på film - Bröllopsduellen med Kate Hudson och Anne Hathaway. En romantisk komedi sådär...ganska fånig men helt ok. Kate och Anne var riktigt bra skådespelerskor och det var de som förgyllde filmen... Sen blev det formel1-kval. Ganska spännande faktiskt. Lite mer intressanta banor igår i Singapore än vad det annars brukar vara. Mycket svängar så det gällde inte bara för förarna att vara snabba utan de behövde verkligen mäta in hur mycket de behövde sakta in i kurvorna... Dessutom var det ett "natt-race".

Sen for Robert ut till Domsjö och målade en byrå medan jag och Rebecca for till Björn för att grilla. Björn hade marinerat vildsvinskött som Rebecca hade. Riktigt mört och gott. Vildsvin skulle jag gärna äta oftare... :)
Träffade mycket trevligt folk hos Björn och lite senare vid tolv-snåret for vi in på O'learys. En salig blandning med folk. Träffade några av Roberts vänner, annars var det inte många jag kände ute förutom de i vårt sällskap. Men jag blev besviken på dansmusiken. Dunka-dunka-dunka utan melodi, och inget jag skulle kalla rytm. Sista kvarten blev det dock dansvänlig musik. Åh vad trist... Men trevligt var det och roligt hade jag!

Nu är det söndagsmorgon och den har jag förgyllt med att se "Män som hatar kvinnor". Åh vad bra den var! Jag har inte sett den tidigare, och jag har inte heller läst Millenium-trilogin. Nu vill jag bara att Robert ska se filmen och att vi ska gå på bio och se "Flickan som lekte med elden".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar