tisdag, maj 05, 2009

Tillbaka i vardagen! Idag fick jag börja min dag med en morgonpromenad - så skönt. En morgonpromenad där jag fick röra på mig, rensa lite tankar och bara vara. Sen fick jag ta mig hem för att äta havregrynsgröt och göra mig iordning för dagen.
Jag känner mig så inspirerad från Budapestresan så det känns så tråkigt att stänga in sig i vanliga jeans och en topp. Så idag tog jag på mig leggings, klänning och en bolero.

Att göra sig iordning, få tänka på klädseln, sminket, håret. Att styla sig för dagen, det piggar upp tycker jag. Inte för att vara fin utåt utan att få vara fin för min egen skull. Jag tycker att det är lättare att prestera bra då jag känner mig fräsch. Självförtroendet blir lite större när utsidan är vårdad. Det känns som att det är lättare att göra positiva intryck på andra då (kanske för att jag då mår så bra).


Det pratas ju ditt som datt om att utsidan inte är allt - och det är det inte heller. Men utsidan är det första som människor som inte träffat mig möter och då känns det viktigt att se vårdad och fräsch ut. Dessutom, om det kan göra mitt självförtroende starkare så är underlättar ju det mitt "varande" både i jobb och privatliv. Och har jag ett någorlunda starkt självförtroende så är det lättare att ta för sig i livet och att kunna hjälpa mig själv och andra med olika saker.

Oj vad jag svamlar, men det är ju så att jag faktiskt pratar med mig själv och då får jag lov att svamla! Men hoppsan sa, vad jag har blivit rutig! Sitter här i soffan med min rutiga klänning på, bredvid ligger en rutig topp som aldrig kom till användning i Budapest och på soffkanten hänger mina rutiga byxor som jag hade på mig igår när ja kom hem... Oj, intressant att jag är så rutig, det har jag inte reflekterat över tidigare!
Och det är något som är intressant ycker jag. När man upptäcker något hos sig själv som man inte har tänkt på tidigare, så kallade "aha-upplevelser".

Ett rutigt godnatt kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar