onsdag, maj 13, 2009

Regelbundna vanor!

För att ha någorlunda koll på tillvaron underlättar det med regelbundna vanor. Ikväll efter jobbet har jag bokat in en "bara-vara-hemma-och-plocka-stöka-städa-plugga-kväll". Det kan behövas!

Jag kom hem från Ungern för ca 1½ vecka sedan. Började jobba direkt på måndagen, for hem på måndag kväll men sov mest bara då.
Tisdagen förra veckan tillbringade jag på ett ljusparty.
Onsdag och torsdag kväll jobbade jag.
Fredagen tillbringade jag i Sundsvall på DS-möte och sov där tills på lördagen.
Direkt när jag kom hem på lördagen drog jag ut på stan och mötte upp Rebecca, Robban och Dan. Vi drog och åt och Tobbe hakade på. Hem - blonderade mitt hår, sedan åkte jag hem till Rebecca där det blev mycket folk under kvällens gång. Utgång på Harry's och jag körde. En trevlig utekväll men körde hem och sov i tid då jag skulle jobba söndag.
Måndag var min huvudvärksdag och jag tränade på kvällen.
Igår (tisdag) jobbade jag, efter jobbet träffade Lenitha, Hanna och Bruce för att spåna kring fördjupningshelgen, gick på träning (afro power dance) och sedan åkte jag hem till Rebecca för att laga hemlagad pizza och kolla på semifinal 1 i Eurovision song contest. Dan och Robban kom också förbi, men så mycket hjälp med matlagningen fick vi inte... *suck* Men vi hade trevligt ändå. Kvällen avslutades med att jag fick en skön massage. Känner fortfarande välbehaget i ryggen!

Ikväll ska jag direkt efter att jag slutat jobba åka hem och fixa med saker som måste fixas... Isolera mig från omvärlden. Bara vara. Tänk om jag kunde hitta regelbundna vanor. Att på måndgaar gör jag x och z, tisdagar a och b, onsdagar k och l, etc. Tänk att ha en speciell städdag, att träna regelbundet, osv. Undrar om det leder till att man blir inrutad i ett mönster, blir mindre spontan och flexibel? Fast det kan nog underlätta till att bli mer flexibel och spontan också... Hmm.
För imorgon har jag ju planerat att gå på bio med några av mina vänner...

Jag måste hitta en någorlunda jämn rytm i min vardag känner jag! Men ikväll får jag vara hemma och göra lite hushållsarbete. Jag måste hålla mig hemma helt enkelt! Och inte bli sällskapssjuk som så många andra dagar. ;) Men att jag är så sällskapssjuk måste väl bero på att jag har så fantastiska vänner och underbara människor i min närhet? :)

2 kommentarer:

  1. Apropå ingenting...hur går de med dina studier och sista fördjupningsmomentet...?? Jag är lite stressad, mindre än 2 veckor kvar till inlämnandet...!

    SvaraRadera
  2. Jadu, studierna. Jag har hunnit tänka en liten stund. Jag kommer nog att skriva något angående den reformerta församlingen, om upplägget på söndagen med verksamheterna runt gudstjänsten. Är ledig på fredag och har nog inte planerat in något då, så ska försöka skriva då...men tiden min vän, tiden. Vi måste vara rädda om den!

    SvaraRadera