torsdag, maj 28, 2009

Onsdag!

På jobbet idag hade vi sista onsdagssamlingen för den här terminen. Så nu framöver finns det inga självklara träffpunkter för oss anställda i församlingen förrän närmare slutet av augusti.
Ett tecken på att sommaren och semestertiderna närmar sig...

Den här dagen har gått riktigt fort... jobbet har bara flygit undan. Åh vad jag ser framemot tiden där jag får sitta ner, planera, tänka långsiktigt, att verkligen få grundläggande fundera kring den verksamhet som jag har huvudansvar för och även den jag medverkar i såklart. Sista onsdagsträffen med onsdagskonfirmanderna idag dessutom!
Konfirmationen närmar sig, till helgen är den andra av tre konfirmationer. Det känns vemodigt på ett sätt, och skönt och roligt på ett sätt. Men konfirmationen är inte slutet, men vi kommer inte att ses ledare och konfirmander igen på det sätt som vi har gjort nu...
Alltid intressant att få fundera på varför vi konfirmerar våra 14åringar. Och varför vi gör på det sätt vi gör. Mmm, tänk om jag hade lite mer tid att fundera.

Men just nu sitter jag på Clarion Hotel Grand i Östersund. Jag ska vara med vid stiftsfullmäktiges sammanträde imorgon torsdag-fredag. Det ser jag framemot. Att få möta många politiker och samtala om och kring Svenska Kyrkans Unga. Lobba lite. :) Och även föra Dekarsögårdens 60årsfirande på tal...jag misstänker att alla nog inte har koll på det!

Ikväll har jag besökt två vänner. När jag kom fram till Östersund åkte jag ut på Frösön med detsamma. Och åkte hem till Britt-Marie som bjöd på te och goda skorpor o rån med marmelad. Mums! Och vi pratade om ditt och datt, som vi brukar göra när vi ses. :) Och dessutom kollade vi på lite partyliteljus! En helt underbar kväll!

Sedan åkte jag hem till Ida som också bor på Frösön. Hon hade några partyliteljus som jag skulle leverera. Och dessutom ville jag ju spana in hennes nya lägenhet. Ljus och fräsch! Och vad roligt att få träffa henne! Vi som umgicks nästan varje dag på gymnasiet...nu ses vi någon gång om året. Tur att det finns telefon!!

2 kommentarer:

  1. Tack för senast, hoppas du har det bra på fina hotellet -- god mat är det där, hoppas ni får del av den!
    Har satt in pengar till dig nu, så det ska finnas där nu!
    Tack för igår -- vi ses!
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Tack själv BM! Alltid så trevligt att träffa dig!! :) Och hotellvistelsen var inte alls fy skam och maten finner jag inga klagomål alls på! (Eller, kaffet var ej rättvisemärkt, men dock ekologiskt och kravmärkt åtminstone.)
    Tack, hoppas att du blir lika förtjust i dessa ljus som mig!! :)
    *Kram*

    SvaraRadera