fredag, maj 29, 2009

Klädmisspanik!

Jag har gjort bort mig!! Inte fullt så jättemycket, men jag har komplicerat situationen för mig själv. Jag var i Budapest tidigare i vår, då hade jag en fin klänning på mig två av dagarna, en orange-rosa kreation. Jag hade den även vid förra konfirmationen tidigare i maj och nu hade jag den dessutom vid stiftsfulläktiges finmiddag i Östersund igår kväll. Där Sven-Erik var med, han som även var med i Budapest och såg mig i klänningen där. Och till bords igår hade jag en politiker som även är konfirmandpappa i församlingen där jag jobbar. Så nu kan jag ju definitivt inte ha DEN klänningen vid konfirmationen imorgon.
Jag måste göra mig i ordning extra tidigt imorgon så att jag hinner åka in till stan och hitta mig en fin prisvärd klänning att ha på konfirmationen i helgen...

Det kanske låter fåfängt det här. Men samma kläder på tok för många gånger inom loppet av en månad med samma personer. Det känns inte bra. Så imorgon bitti ska jag gå på klä(d/nnings)-jakt!!!

Jag har haft trevliga dagar i Östersund vid stiftsfullmäktige! Alltid intressant att få träffa politikerna och skapa relationer till dem från Svenska Kyrkans Ungas sida. Lite speciellt också att få vara med vid biskop Tony's sista stiftsfullmäktigesammanträde och vara med om fullmäktiges avtackning av honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar