fredag, maj 08, 2009

Bekräftelse...utmaning!

Bekräftelse... Som människa är vi alla i behov av det! Bekräftelse för den vi är och även för det vi gör. Hade ett intressant samtal genom sms med en vän om bekräftelse. Det är ju något som stärker vårt självförtroende och självkänsla. Det är så viktigt att få bli bekräftad. Att få bli sedd.
Man kan få bekräftelse på så många olika sätt. Och får man inte den bekräftelse man är i behov av så är det lätt att man söker den på många sätt som kanske inte alltid är så bra.
Jag får ganska mycket bekräftelse för det jag gör och för den jag är. Det är så roligt. Men jag funderar, är jag bra på att bekräfta andra? Jag hoppas det, jag försöker i alla fall. Jag kan inte se och bekräfta alla, men om jag kan göra det för någon av mina nära och kära och även människor som jag inte känner och människor som jag jobbar med. Då känns det bra. :)

Om du läser det här. Fundera gärna på hur du tänker kring bekräftelse och "pay it forward - skicka vidare". Bekräfta någon som du inte brukar ge bekräftelse... :) Ge någon ett extra leende på gatan för att visa att du lagt märke till den personen, eller tacka extra mycket för servicen om du äter på resturang...eller på något annat vis! Ta dig an utmaningen och kommentera gärna hur det har gått! :)

1 kommentar:

  1. Håller med, det är viktigt att bekräfta och se...du är duktig på det Sofia!
    Men det ligger inte naturligt hos alla och ibland så skulle man önska mer hos några i speciella positioner kanske.

    Hoppas du får en riktigt bra helg, att DS funkar bra!
    *kram*
    Britt-Marie

    SvaraRadera