fredag, maj 15, 2009

30 grader i solen!

Åh vilket härligt väder idag, 30 grader i solen på min balkong - så härligt!
Men lite skäms jag allt för den enda utevistelsen jag har gjort idag är att gå ut på min balkong. Resten av dagen har jag tillbringat med att ta sovmorgon, städat, pluggat och smsat o pratat i telefon.

Men gällandes min balkong, jag måste se till att hitta mig några utemöbler att ha där ute, och en liten grill hade inte heller varit så tokigt...men det projektet får jag ta itu med när alla kofirmationer är över och när jag har avslutat religionspedagogikskursen.

Apropå religionspedagogiken. Nu börjar det att dra ihop sig, har ca 1½ vecka på mig att skriva fältstudierapport för delmoment 5. Jag tror att jag ska inrikta mig på församlingars gudstjänstliv. Men att sitta ner, skriva, tänka, reflektera...det är inte lätt att hitta (och ta sig) tiden. Jag måste skärpa mig! Men en sak har jag lovat mig...jag ska inte läsa någon kurs till hösten!! (Fast kursen om utsatta barn i sthlm/uppsala låter ju intressant - men NEJ Sofia!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar