tisdag, maj 26, 2009

En ledig dag!

Ni som känner mig, ni vet ju att jag sällan är helt ledig en ledig dag!

Idag har jag städat, gjort ärenden på stan:

- köpt tyg för att täcka baksidan av min soffa som består av en spånskiva (hur kan man låta bli att klä soffryggen med tyg??? Snåla sofftillverkare!!!)
Jag passade på att möblera om i helgen och från att ha döljt soffryggen mot en vägg har jag nu soffan utskjutande från ena väggen och spånskivan är det första som syns när man kommer in i min lägenhet...
- varit på elgiganten för att få hjälp med min kamera och har fått förstå att det kanske är min dator det är fel på - eller samarbetet mellan kameran och datorn. Connection dem emellan går inte att skapa sedan senast då jag laddade ur bilderna från Budapestresan... (Grrr!)
- handlat mat

Sedan när jag kom hem bakade jag två kladdkakor inför kvällens ljusparty och sedan lagade jag lax med hollandaisesås och gjorde klyftpotatis i ugnen som jag och Rebecca åt tillsammans.
Kvällen har spenderats tillsammans med ett gäng vänner.
Rebeccah ochBeatrice kom med partylite-väskan i största hugg och vi andra fick kolla i kataloger och lukta på doftproverna.
Jag har fått en ny favorit: Accai Berry Mist. Men några andra dofter som inte heller luktar så illa är: Kiwi och jordgubb, jordgubbsrabarber, smultronland, agave nektar, örter och mint, kokosoas, fransk vanilj, körsbärsblomma, svarta körsbär, mullbär, päronchampagne, hallon och timjan, honungsmelon... Ja, ni märker ju. Jag är helt såld på partyliteljusen och jag har blivit tillfrågad om jag inte vill bli konsult (återförsäljare). Det skulle vara jätteroligt, men jag har inte tid!!!
De som kom förbi för att kolla på ljus och äta kladdkaka var: Angelica, Anna, Björn, Rebecca, Linda, Marie och Hanna.
Riktigt trevligt har vi haft, och imorgon ska jag åka till Rebeccah för att lukta på sommardofterna som kommer först imorgon...

Vilken skön dag och kväll jag har haft idag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar