lördag, maj 16, 2009

Med hårspary i halsen...

...sitter jag här och tänkte skriva några rader.
Fy tusan, hårspray är inte att leka med!

Har gjort iordning mig för att åka på jobbet snart, men inte riktigt än. Vi har årets första konfirmation i min församling idag. Tänkt att jag får betalt för att jobba med konfirmander, något som jag tidigare under flera år hjälpt till med på min fritid efter skolan och på helger. Att jag får jobba med församlingens ugdomsgrupp, unga konfirmandledare och barngrupper.
När jag var på studiebesök i Budapest besökte vi en reformert församling där man har ca 1000 medlemmar (700 vuxna som betalar och deras barn). På dessa 1000 medlemmar hade man 4 anställda och 200 frivilliga. Det jobb jag får lön för, det gör dessa människor efter att de varit på sitt 8-timmarsjobb, varit hemma och lagat mat och tagit hand om sina egna barn. De är tacksamma för sina uppdrag, att de får tjäna Gud. Jag tycker att det är fantastiskt, att lyckas så med arbetet med frivilliga! Det är fascinerande!
Jag är oerhört tacksam att jag får möjlighet att jobba med dessa arbetsuppgifter och att dessutom få lön för det, få tjäna mitt levebröd genom att få jobba med alla dessa underbara människor!

Nu ska jag åka och hämta volontären...och sedan ikväll blir det tjejkväll med Eurovision Song Contest, och ska jag vara ärlig så spelar det ingen roll vilket land med vilken låt som vinner. Det är så mycket bra musik i år! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar