söndag, maj 24, 2009

Click!

Jag kom hem från jobbet nu ikväll vid nio, jag pratade i telefon med en god vän som jag inte pratat med på ett tag... Stökade på lite, skrev lite på min fältstudierapport och knäppte på tv'n. På trean visade de en film som jag fastnade för direkt.
En kille med fjärrkontroll som kunde spola fram och tillbaka för att slippa uppleva jobbiga stunder i livet... Till sist tappar han kontrollen och livet rusar iväg...
Filmen startar funderingar. Livet går väldigt fort. Det gäller att vara närvarande och kapabel till att avnjuta varje stund. Och villig att fånga dagen.

Idag har jag haft en skön dag. Solen har skinit och jag har hunnit med hushållsarbete, solande, lite pluggande och jobb. Men nu känner jag mig trött, dags att sova så att jag kan jobba imorgon!
Och träna och skriva färdigt fältstudierapporten för religionspedagogiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar