lördag, mars 13, 2010

Trevligt möte!

På många olika vis! På bussen ner till Sundsvall idag träffade jag en äldre dam, en lärare som jag gissar gått i förtidspension pga sjukdom. Vi hade en trevlig bussresa och pratade om kyrka, tro och skola. Sen bjöd hon mig till och med på fika. Hon skulle åka ner till Stockholm och kolla på Björn Skifs för att sedan åka hem till Övik imorgon igen... Får se om vi hamnar på samma buss hem då, i så fall ska jag passa på att bjuda tillbka på fikat. Det var ett trevligt möte helt enkelt.

Nu befinner jag mig på DS-möte i Sundsvall, hemma hos Oskar Styf. Vi har haft en intressant möte under eftermiddagen och kvällen har tillbringats med pajbuffé, melodifestival, andakt och musik och dans.
Själv fick jag precis gå igenom en nostalgiträff.
Oskar bäddade till i en kökssoffa och när han tog fram madrassen tog det mig många år bakåt, nästan 20 år... En rosa madrass med vita spöken med rosetter och vitblåa paraplyer... Men vad kan det påminna mig om?
Jo, det påminner mig om den gången då jag för första gången besökte min mamma och pappa. Jag är familjehemsplacerad om du som läser inte redan visste det. Jag var 3 år och den vackra vita sängen med den här underbara rosa madrassen med spöken sade så mycket till mig. "Du är efterlängtad, här kommer du att bli älskad och få det du behöver. Du är välkommen!" Som treåring betydde det väldigt mycket och är ett stort minne för mig. Jag fick det så bra jag bara kunde få det och kort efter det här besöket fick jag faktiskt flytta in med mina nya föräldrar. Jag sover inte längre på en rosa madrass med vita spöken, men minnet lever vidare och kärleken flödar fortfarande. I natt ska jag återigen sova på en likadan madrass... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar