tisdag, mars 30, 2010

En påsksvit...en korsväg...

Hör och häpna, jag har varit på jazzkonsert ikväll. Inte det jag brukar ta mig för i vanliga fall... Men nu var det lite speciellt. Kristofer Sundman kvartett spelade påsksviten "En korsväg" av Oscar Peterson i Arnäs kyrka nu ikväll. Kristofer och jag läste Svenska kyrkans grundkurs på Mellansels folkhögskola tillsammans 2006-2007. Det var ett intressant och givande läsår. Det blev mycket biljard och innebandy på kvällarna och under kurserna en hel del gudstjänster och samlingar där Kristofer fick spela psalmerna, mestadels på piano men även på orgel. Men det som var så speciellt med Kristofer, det var att han vävde in nyanser av jazz i psalmerna. Det var helt fantastiskt och det känns trevligt att minnas.... :)
Jag är ingen jazzfantast och skulle inte knäppa på jazzmusik hemma, däremot så är det trivsamt med en dos jazzmusik live nån gång ibland. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar