söndag, mars 07, 2010

Psalmsångsgudstjänst

Ikväll var jag till Nätra kyrka och deltog i psalmsångsgudstjänst. En skön gudstjänst med mycket sång och mycket känsla. Lennart Kempe är nog en av de mest pedagogiska prästerna jag känner till. Han är fantastisk! Det kändes så bra att få sjunga så mycket, jag skulle gärna sjunga i kör, men vill inte boka upp mig en gång i veckan och känna mig tvungen att gå för andras skull. Men att få sjunga såhär känns så bra. :) Jag vill sjunga mer...men vill inte binda upp mig en gång i veckan. Så det är bara att låta bli och istället passa på vid sådana här tillfällen. Ibland på läger kan man ju delta i en kör, och så tycker jag det är riktigt roligt. Hade det inte varit så höga krav för kören på Världens Fest hade jag valt det som programpass då jag åker dit första helgen i juni. Tråkigt att man ska behöva kunna sjunga in i olika stämmor redan innan, det utesluter ju oss som så gärna vill men inte riktigt kan utan vägledning... Men tack Nätra församling och Lennart Kempe och kantorn Tommy för en fin gudstjänst med mycket sång! :) Riktigt kul att som gudstjänstdeltagare få vara med i sången och inte "bara" lyssna på kören... :)

1 kommentar:

  1. Åh jag vill också sjunga i kör! funderar på att börja i gospelkören i Nätra, men har inte bestämt mig än ;)

    SvaraRadera