söndag, mars 14, 2010

Funderar på att bli sambo...

Jag har mina funderingar på att bli sambo här i vår. Jag längtar och hoppas att planerna går min väg. Det är min syster som har en liten chinchillaunge, troligtvis en hona. Jag har läst på lite och funderar på att skaffa bur och göra plats för den i min lägenhet. Namnförslagen jag har är Amigo och Sambo, det lutar mer och mer åt det andra namnet. Om syrran tillåter förstås. ;) Men ska jag klara av att ha en chinchilla? Chinchillor är nattdjur och sover på dagen, vilket passar riktigt bra eftersom att jag jobbar på dagarna. Det kommer att innebära att Robert får komma hit för att umgås lite mer för att vara chinchillan sällskap. Men hur fungerar det på helgerna? Jag funderar på att göra plats för två så att det inte blir så ensamt de gånger jag måste resa bort över helgen. Men jag har vänner och kollegor som lovat att de kan ställa upp om det skulle behövas. Men chinchillan får inte flytta in före min Skottlandstripp under påsklovet i alla fall. Men jag måste nog jobba mer på att smöra för syrran om jag ska få köpa den lilla sötingen... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar