onsdag, mars 10, 2010

Relax och stegjakt och självömkan!

Idag har jag jobbat, precis som en vanlig onsdag. På lunchen klämde jag in en promenad, på middagen passade jag på att uträtta ärenden på stan oc parkerade i hamnen för att få gå så mycket som möjligt... Sen bytte jag om och tog mig en simtur, körde inte riktigt järnet på vattengympan, sen skämde jag bort mig och njöt ordentligt med en aufgussittning på relaxavdelningen. Peeling special kör de på onsdagar och min hud är så mjuk och len nu efter saltet som var blandat med olivolja. Underbart! Sen tog jag mig hem fort som attan för att hinna med en promenad innan klocken blev 21 och dagens stegresultat skulle rapporteras. Trots att jag omvandlat simningen och vattengympan via ett omvandlingssystem på internet så är jag långt ifrån de andra i stegantal... Jag lyckades få ihop 25 000 steg, men Malin och Rebecca hade trampat ihop hela 39 000. De är sjukt duktiga, men kan inte ha något liv... ;)

Idag fick jag ett anfall av magont på jobbet. Ett magont som är svårt att beskriva. Men nästan så att jag misstänkte magsjukeattack... Men efter att jag känt efter ett tag så fick jag inse att det var min mensverk. Tack och lov får jag inte mensvärk i den här utsträckningen varje månad, men ungefär varannan eller var tredje mensperiod. Det känns verkligen som när magsjukan ger sig till känna och man bara ska springa och spy på toaletten... Fast den här smärtan är bara att stå ut, eller att stoppa i sig värktabletter för att få det att dämpa sig....nej, ska väl inte självömka något mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar