fredag, mars 05, 2010

Åtgärder krävs!

Under våren har jag försökt hålla mig borta från sötsaker, det har gått ganska bra. Jag har även försökt träna, som vanligt...men det är svårt med regelbundenheten. Jag skulle behöva gå ner i vikt, för mitt eget bästa. För kroppens fysiska välmående, och för mitt eget självförtroende. En vän tipsade om att promenader är det bästa. I varje fall måste jag få in rutiner. Så fort stressen tar över, då är det träningen som faller och jag äter sämre. I de perioder jag behöver stärka min kropp, då stjälper jag den.
Nej, nu måste jag skärpa mig. För min egen hälsas skull...inte ett kg mer uppåt, nu ska det gå neråt!

2 kommentarer:

  1. Lycka till!! Kämpa på! :) Själv jobbar jag på motsatsen! Några kilo uppåt :)

    SvaraRadera
  2. Sofia, jag vet precis hur det är. Har haft ett uppehåll i all rörelse under gipstiden och nu är det så segt att hitta tillbaka. Vet att motionerandet får mig att må bra både psykiskt och fysiskt men hittar inget driv...

    Lycka till, jag vet att du klarar det! kram kram

    SvaraRadera