tisdag, mars 16, 2010

Natt på en buss

Igår kväll kl 22.10 satte jag mig på Ybyss för att åka ner till Stockholm över dagen. Jag kände att det var bättre att tillbringa 8 timmar på en buss så att jag kunde sova mestadelen av resan än att jag kl 03 imorse skulle ha satt mig i bilen, kört ner till Sundsvall och klivit på tåget kl 06.08. Det är så skönt att kunna åka utan att behöva fokusera, inte behöva koncentrera sig. Nu har jag energi att lyssna på föreläsningarna under dagens konferens och jag kommer hem till kvällen och kan sova en skön natt i egen säng (för att sedan dela sängen två nätter med kusin Sandra). Men nu sitter jag på Stockholms centralstation och väntar in Britt-Marie, Maria, Lenitha och Eric. Det blir en intressant och trevlig dag och jag har förväntningar på att föreläsningarna ska berika mitt arbete med Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift, konfirmandarbete och ungdomsarbete i Svenska kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar