tisdag, mars 23, 2010

Min generations "Vilse i pannkakan"

Jag lyssnade en skvätt på P3 på radion på väg hem under lunchen...och där nämnde de "Ika i rutan" som min generations "Vilse i pannkakan". Och faktiskt, när jag tänker på det. När jag var liten, då visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om Ika i Rutan, och inte heller nu längre. Hon är sannerligen väldigt speciell med sitt program och jag kan inte sluta söka youtube-klipp med henne... *ler*
Ika dansar som skelett
Ika simmelisimmar
Titta, skratta, skäms och njut!
Jag kan inte låta bli att lägga till ytterligare ett klipp: Ika boxas

Dessutom sitter jag och funderar på om det inte är denna skådespelerska som spelar findus i "Petsson och Findus"??? Ja, hon är något särskilt, definitivt... Saken är bara det att jag kan inte säga om det är bra eller hemskt det hon gör? ;)

4 kommentarer:

  1. Jadu...undrar just vilken genaration som blivit mest (eller ska jag säga minst) förstörd ;0) Jag minns att jag förundrades över Ika när Lars-Åke var liten, och det gör jag ännu. Och javisst, det bara måste vara samma skådespelerska... Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är hon som spelar Findus :)
    Jag älskade Ika i rutan när jag var liten, men nu i efterhand har jag svårt att begripa det :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Jag bara undrar om du hyllar Lennart Kempe lika mycket idag, som för ett par dagar sedan, efter hans fantastiska insats i Uppdrag granskning.

    SvaraRadera
  4. Hej Anonym! Jag har tyckt att Lennart är en underbar person och en bra präst, och det kan jag inte sluta att tycka. Däremot så står jag inte bakom det han säger i Uppdrag granskning 24/3-10. Det får han själv stå för, och det har han även uttryckt att han ångrar sig att han har sagt. Hoppas du är nöjd med mitt svar!

    SvaraRadera