måndag, juni 29, 2009

Växthuseffekten!

Jag vill inte klaga, jag bara berättar hur läget är. Min lägenhet ligger högst upp i hyreshuset där jag bor. På tredje våningen och hela eftermiddagen och kvällen har jag solläge på min balkong. På morgonen har jag solläge från sidan där jag har takfönster men ej väggfönster...
Och värmen har ju en tendens att stiga uppåt. Jag är glad att jag inte har någon inomhustermometer men jag vet att det är varmare inomhus än utomhus och utomhus har det varit 30 grader i skuggan... Så just nu lever jag med öppen balkongdörr dygnet runt. Och det behövs!
Nu så här på kvällen och natten går temperaturen ner till ca 20 grader och då känns det svalkande att få in lite fräsch luft. Men jag klagar inte, jag är glad att vi har sommar och försöker njuta av det fullt ut.
Något som är skönt just nu, det är att vid tio-snåret på kvällen ge sig ut på en liten promenad/joggingtur om ca 50 minuiter. Helt underbart. Avslappnande, och skönt att få svettas lite. Dock fungerar det inte att göra några större ansträgningar under dagtid då solen ligger på. Då överkokar jag!
Men skönt då att ha ett jobb så att jag får vara inomhus och låta min hud få vila lite från solen. Och går jag ner till ungdomsvåningen, då är det riktigt svalt, nästan kallt. Mmm, det är så skönt stundvis!

Men jag tänker på naturen, det måste snart komma någon svalka för att vår kära natur ska få må bra... Kan det inte regna någon natt nu i veckan? Men fortsätta vara lika vackert väder på dagtid?

Idag har jag varit på jysk och köpt mig en trädgårdsmödel, ett glasbord och två stapelstolar. Det känns som ett bra köp och idag åt jag min första middag ute på balkongen...
Det var på tiden att jag köpte mig en trädgårdsmöbel!!

1 kommentar:

  1. Det kommer regna nu fredag-lördag, o de e bara för att jag e ledig ;)

    SvaraRadera