måndag, juni 22, 2009

Resdag...

...vad mycket man kan få gjort på en resdag!

I morse skjutsade min far mig till Ånge så jag kunde ta tåget till Sundsvall, jag klev av vid västra stationen utanför Åkerviksskolan. Många fina minnen har jag där! Inte för att jag gått i skolan där utan för de stiftskonfirmandläger som varit där, och SUM i våras såklart.
Jag tog en promenad till eniro där min bil stod parkerad. (Tack Ragnar för att du tog hand om min bil i helgen!!)
Sedan begav jag mig iväg till Birsta. Det var nog första gången jag var dit och jag inte behövde stå i bilkö. Antingen tack vare det nya parkeringshuset, eller för att jag är en av många idioter som åker till Birsta en solig dag. Jag tog en tur på Ikea ch det är förvånansvärt vad många saker mn inser att man behöver där som man aldrig skulle sakna om man inte gick in på Ikea... Hmm. De kan sin sak! Nej, så lurad har jag nog inte blivit. Tror jag iallafall. Har köpt mig en strykbräda och en shaker - och det behövde jag faktiskt!

Jag har köpt en födelsedagspresent till Marta som faktiskt fyller år idag!!


Grattis Marta, 21 år!!
Och igår fyllde min lillasyster Paulina 14 år, Grattis Paulina!!
Och i lördags fyllde Linda 24 år, Grattis Linda!!
Jag tittade in på stiftskansliet och besökte Maria Vilander och Bruce Bringerud en liten sväng på eftermiddagen.
Jag besökte även min biologiska mor Maria idag på eftermiddagen som bor i Härnösand. Kändes som vanligt. Hälsade på i två timmar.
Och nu är jag hemma, åh så skönt. Imorgon är det dags att börja jobba igen efter fyra dagars ledighet. Nu ska jag ut o röra på mig. En promenad i kvällssolen blir skönt det!

1 kommentar:

  1. Tack sötnöt! :)
    Får härliga flashbacks av den där bakisbilden, hähä! Puss /M

    SvaraRadera