tisdag, juni 16, 2009

Tiden...

...jag har sagt det förut och säger det igen. Tiden är det enda i vår värld som är rättvist fördelad. Oavsett om jag är rik eller fattig, lång eller kort, tjock eller smal så är en minut fortfarande 60 sekunder. Ett dygn består av 24 timmar osv.
Varför känns det då ibland som att tiden går alldeles för fort? Eller alldeles för sakta?

Just nu är jag i en period av mitt liv där jag trivs att vara för mig själv. På ledig tid söker jag mig gärna till något avskiljt ställe, läser en bok eller ser en film. Det känns så skönt att få lunka på i min egen takt. Att få rå om mig själv. Ikväll när jag kommer hem ska jagnog göra lika som igår kväll och stänga av mobilen när jag kommer hem, eller jag gör det redan nu!

I avskiljdhet hinner jag reflektera mer över min tillvaro och just nu behöver jag det. Åh så skönt det är att ta mig tid att göra det jag känner att jag behöver göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar