lördag, juni 20, 2009

Midsommarfirande!

I torsdags åkte jag hem till mina föräldrar här i Haverö.

Gårdagen firades med utflykt till hembygdsgården på dagen för fika, smultron o sång och allmänt mingel med vänner o bekanta.
Grillat till middag och sedan skjutsade jag upp mina föräldrar, syrran o en vän till henne och ett par vänner till mamma o pappa. Själv såg jag till att ta mig in på dansgolvet så fort som möjligt. Shake spelade, som jag förstod det hade hembygdsföreningen lyckats boka dem innan de var med i dansbandskampen - annars hade de nog inte haft råd. Bra med folk och god åldersblandning.
Tyvärr mycket ungdomsfylla ute på parkeringen, men det är som det brukar... 13 år och uppåt, fruktansvärt!
Men åter till dansen. Helt fantastiskt. Jag hade så roligt, bästa dansen någonsin på Säter hembygdsgård!! Fråga mig inte hur bara, men idag har jag träningsvärk i magen!

Idag är det lördag och jag har varit seg hela dagen, jag vaknade kvart i tolv av åskbuller och en kraftig hagelstorm. Varför är det aldrig sommar på midsommar?
Nu ska jag återgå till sommarkrysset och imorgon ska jag fira min lillasyster som fyller 14 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar