onsdag, juni 03, 2009

Tiden...

Tiden bara rinner iväg. Alltid är det någonting som fyller ut den. Många gånger kan jag önska att jag kunde få lite extra tid. Men tänk att någonting faktiskt är rättvist fördelat här i världen: tiden! Ingen rik människa kan köpa tid av en fattig människa. Vi har alla lika många sekunder på en minut, minuter på en timme, timmar på ett dygn, dygn på en vecka, veckor på en månad, månader på ett år... Sedan handlar det om vad vi gör med tiden. Om vi tar hand om den eller ej.

Jag har varit lite slarvig med att ta vara på min egen tid nu under senare tid. Detta är min första egna tid hemma ensam i lägenheten på över en vecka... Och just nu håller jag på med opponering på en fältstudierapport i religionspedagogik för fullt.

Idag på jobbet har vi haft en personaldag, senast vi hade den var jag ledig och på studieresa i Budapest. De andra fick avge små löften som skulle kunna förbättra arbetssituationen. Jag fick avge ett löfte idag. Jag gav löftet att vara mer varsam med min tid. Något jag tänker är viktigt även i mitt privatliv...

Tiden, det är lätt att tänka att vi har massvis med tid. Men så är det ju faktiskt inte. Det gäller att göra prioriteringar och inte glömma sig själv mitt i allt som ska göras...

2 kommentarer:

  1. Du e klok om du tänker så, har sagt det förut och säger det igen ju -- det är viktigt för dig att skapa de här utrymmena...
    Lycka till!
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Vänta bara tills dess du får ta in ordet "egentid" i din vokabulär. Då börjar det bli riktigt snärjigt.

    SvaraRadera