måndag, juni 08, 2009

Åter i stan!

Jag åkte hem till Haverö på blixtvisit i helgen. Åkte direkt efter jobbet i torsdags. Mamma hade lagat tacossoppa när jag kom fram, gott o få middagen serverad. :)
Fredagen tillbringade jag genom att åka upp till Överturingen för att hälsa på min farbror och min 16 månader gamla kusin. Han kom ihåg mig trots att vi inte hade träffats på 2 månader. Så underbart att få umgås!! :) Kvällen var väldigt lugn med lite tv-tittande och somnade ganska tidigt... På lördagsmorgon fick jag äta pappas underbart goda rabarberkräm och sedan gav vi oss ut i vedboa så jag kunde hjälpa pappa att kasta lite ved. Sedan en sväng till farmor på kaffe och grädd- och jordgubbstårta. Mums! Sedan vidare upp på Säter där vi käkade surströmming, spelade kort, bastade och tog sommarens första ordentliga dopp. Hem och såg filmen "vad kvinnor vill ha" och gick sedan och la mig.
Klev upp halv sex igår morse, körde hem till Järved och laddade sedan för en lång dag med jobb.
Nu är det måndag och det känns oerhört längesedan jag hade dessa lediga dagar...men lite har jag hunnit ladda i alla fall!

Ja, någon nämnde detta om egentid i kommentarerna här i min blogg. Egentid - vad är det? Jag tror att jag måste öva på det...
Men jag har haft en underbar helg tillsammans med mina föräldrar, systrar, annan släkt och några vänner. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar