torsdag, oktober 08, 2009

Tom!

Solen skiner och idag har jag tagit en tidig lunchrast. Jag borde känna mig som vanligt - glad, full av energi, sprudlande av idéer och tankar. Men just nu känner jag mig bara så tom. Tom, tom och ännu mera tom!
Även fastän att jag har underbara vänner, ett jobb att gå till, ett gym jag tycker om att gå till, en lägenhet jag trivs i, förtroendeuppdrag jag intresserar mig för så känner jag mig helt blasé just nu.
Kan det inte hända något som inspirerar mig som kan låta mig få hängivet ryckas iväg. Just nu är det bara så tomt. Om 30 minuter börjar jag jobba igen. Då ska jag jobba i fem timmar och sen har jag helg. Imorgon ska jag på vattengympa och efter det ska jag på Specsavers och prova ut linser. Endags eller månads? Jag vet inte än. Jag vill inte krångla med linsvätksor och vet inte ens om jag trivs i linser. Jag har haft mina glasögon i snart tre år och jag märker att smutsen fastnar så mycket lättare nu, jag blir så tokig. Jag funderar för fullt vilken lins som skulle passa mig bäst. Kanske börja med endags och sen övergå till månads...ja, det visar sig. Jag orkar inte bekymra mig just nu.

Jag känner mig lätt deprimerad just nu. Tänk vad skönt det skulle vara att ha närmare hem till Timmeråbacken. Tänk vad underbart att få krypa ner i soffan och kolla på något tv-program med mamma. Bara prata om allt och ingenting. Att bara få vara i familjens närhet. Jag saknar mina systrar så mycket just nu. Och lill-kusin Valdemar med!!!

Som tur är har jag Robert, just nu den här veckan så är det han som är solskenet i mitt liv. Det är han som värmer mig just nu när jag tycker att allt känns så kallt...
Det är så jobbigt att inte vara glad när jag är så van att glädjen ständigt är inneboende hos mig...

Är alltså avsaknad av glädje det jag tycker känns som tomhet? Ja, kanske!

7 kommentarer:

  1. Endags om du känner att du vill lägga ut pengar på det! Det är lätt bäst ocg himla smidigt, slipper massa linsvätska och brukar och sånt. Men annars funkar månads också bra :)

    SvaraRadera
  2. Tror också på endags om du nu kan ha sån linser, vilket inte jag kan, jag har halvhårda linser och de är inte såna linser...
    Jag tror inte att ögon mår så bra av att man har en lins inne hela tiden som månadslinser, kan inte vara bra helt enkelt!

    Vännen! Du vet var jag är -- ring! Och du! Man får både vara tom, less, ledsen, glad och det är inget konstigt -- livet är så, livet är inte alltid positivt och även om du är glad för jämnan, så ska du inte deppa ihop totalt över de gånger du inte är det -- sån är människan...
    *kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

    SvaraRadera
  3. Jo, precis som anonym och du BM skriver så lutar jag åt endags, men jag vet ännu inte vad det innebär för prisskillnad så jag väntar med att bestämma mig tills imorgon. OM jag klarar av att ha linser...

    Britt-Marie, tack! Jag är bara så ovan avsaknaden av glädjen... Kanske någon typ av höstdepp. Tack för att du finns! :) *KRAM*

    SvaraRadera
  4. Hej storstumpan!
    Orolig är man om du inte mår bra, det är ju en bit till Ö-vik. Lova att du hör av dig om vi behövs... Engångslinser är bättre för ögats hälsa och mamsen har precis fått lära sig att ögats hälsa styr mycket annat i kroppen t.ex. sömnen. Jag har faktiskt senaste tiden funderat på varför det känns som att du rusar runt i livet? Det är ju lite skillnad på livet hemma i skogen på timmeråbacken och det "överaktiva" du har idag. Vet ju att du vill mycket, gillar människor och hälsa lika väl som jag, det finns ju så mycket roligt att göra, men ibland behöver den fysiska kroppen vila och återhämtning. Fundera på om det är stressandet som utlöst senaste tidens sjukdomssymptom? Det finns stress som man själv inte uppfattar som stress men den vänder sig inåt och är blä för människan!
    Deppar, ja, det gör vi ju alla lite då och då men man får inte låta det ta överhanden...tillåt dig att bara vara i nuet utan allt göra så vänjer sig kroppen att det inte alltid måste hända något. (Vi behöver inte skapa fler "måsten" i vardagen, dessa kommer till oss ändå.)
    Älskar dig! Var rädd om dig! Vi längtar och ser fram emot att träffas snart...
    Kram, kram! / Mamma Bitte

    SvaraRadera
  5. Tack mamma - älskar dig!! Jo, jag har haft det ganska hektiskt i jobbet ett tag och nu känns det skönt med en helg där jag kan ägna tid åt bara mig själv och ta det lugnt.
    Det är vissa incidenter med vissa personer som påverkat hur jag mår just nu. Jag måste helt enkelt låta de incidenterna gå förbi och inte låta dem ta energi av mig. Men den här veckan är det just de incidenterna som har sugit åt sig all min glädje och bara lämnat bitterhet efter sig. Jag är inte van såna känslor. Jag är van att vara glad och det blir en sådan motsatskänsla som helt enkelt inte känns bra. Men nu ska jag laga din vegetariska lasagne och gotta mig med glass och körsbärssås ikväll. Mumma! Jag längtar efter er därhemma och det blir skönt att komma hem sista helgen i oktober. Och visst har jag mycket att stå i. Men det är skönt att träna, träffa vänner och i det mesta har jag ett roligt jobb. Jag har det bra här, och det är bra på Timmeråbacken. Det är inte samma sak, men oavsett var jag är och vad jag är kan jag sluta ögonen och känna lugnet därhemma. Tänker på er ofta! Och snart blir det läger för Petronella och mig, det ska bli kul och det är det jag längtar mest till just nu.
    Älskar er där hemma på Timmeråbacken!! *KRAM*

    SvaraRadera
  6. Aha, misstänkte att det var du Marta men var inte helt säker... ;) Sjukt bra att du också bloggar nu så att du kan kommentera med ditt namn... ;)

    SvaraRadera