tisdag, oktober 20, 2009

Bussåkning

Nu är jag hemma för denna dagen. Jag märker snabbt hur bortskämd jag är med att ha saker då de slutar fungera. Idag har det fungerat riktigt bra med att åka buss istället för att köra bil. Jag borde nog skärpa mig och åka buss oftare. Men det är så lätt, det underlättar impulsivitet och spontanitet. Att åka buss kräver planering och att försöka hålla sig till planerna... Denna fairtrade-fika-dagen känns det ändå bra att få åka buss... Nackdelen med att åka buss är att då blir det så mycket dubbelåkning vissa dagar....och buss tar för lång tid då jag har bråttom i jobbet.... Något som tar tio-femton minuter med bil kan ta upp till en och en halv timme med buss beroende på anslutningar...

1 kommentar:

  1. Jag stör mig på att dom hela tiden vänar om kollektivtrafiken och att alla ska åka kollektivt men hur lätt är det då när Öviks kommun har så himla dåliga busstider ><

    SvaraRadera