fredag, oktober 23, 2009

Fördjupningshelg fredag

Jag och Petronella är på läger. Fördjupningshelg på Dekarsögården med Svenska Kyrkans Unga. Min födelsedagspresent till henne. Nu sitter vi här på rummet och filosofiserar över dagen.

Nella är lite petig i maten och tyckte att potatisgratäng och rostbiff inte var någon höjdare. Men att salladen var separat gurka för sig, tomat för sig etc var ett stort plus.
Filmen Tisdagarna med Morrie var bra och med ostkrokar och choklad till var det riktigt trevligt.
På andakten berättade Linnea A och Frida Ö om det de tycker är viktigt i sitt liv och Bruce gjorde en fin sammanfattning. Du som läser det här - vad är viktigt i ditt liv?
Kvällsfikat var trevligt, och Felix - volontär i Torvalla sökte nyfiket upp betydelsen av namnet Petronella (http://www.behindthename.com). En kul grej! :)

Nu är det dags att sova, godnatt! :)

3 kommentarer:

  1. Så kul att ni kunde åka tillsammans! :) Hehe, jag tycker inte heller att potatisgratäng och är någon höjdare ;)

    SvaraRadera
  2. Nästa gång du träffar Felix så kalla honom "Sigge" och hälsa från mig Biffen

    SvaraRadera
  3. Det som är viktigst i mitt liv är att mina nära och kära har det bra.
    Nåt annat som är viktigt är musik.

    SvaraRadera