måndag, oktober 19, 2009

Måndagkväll

Jag har precis kommit hem, har tillbringat min lediga måndag med Robert i Själevad idag. Trevligt. Film, spel och makaroner med köttfärssås. Det är så skönt att få vara lat tillsammans med någon annan, då känns det inte lika illa. *ler* Jag tror det är nyttigt att få vara lat ibland, men det är inte alla gånger det känns "rätt".

Det är ett tag sedan jag bloggade sist nu och det är mycket som har hänt. I fredags fyllde min lillasyster Petronella 17 år. En fantastisk tjej som är oerhört rolig. Min födelsedagspresent till henne är att jag tar med henne på fördjupningshelgen på Dekarsögården nu till helgen. Att vi som systrar får åka på läger tillsammans känns riktigt roligt. Grattis syrran! Älskar dig!
Petronella är tjejen till vänster. Tjejen till höger är vår kusin som också fyller 17 men den 25e oktober nu på söndag.

På fredagskvällen sov jag och mina kollegor i konfirmandarbetslaget i kyrkan med konfirmanderna. Spännande och på lördag kväll var ett gäng vänner hem till mig och sedan gick vi ut på O'learys. Det blev en lugn men trevlig kväll.

På söndagen var jag duktig och städade på förmiddagen och på eftermiddagen hjälpte jag Robert att byta däck. Med sin utstyrsel såg han nästan ut som en inbrottstjuv. ;)
Och på söndagskvällen firade vi ungdomsgudstjänst - Livingroom i Arnäs kyrka. Och sedan är det idag. Många dagar återgivna med snabba ord.

1 kommentar:

  1. Du, på tal om fördjupningshelgen, finns det internet där? Jag skulle behöva det en stund under helgen nämligen...

    SvaraRadera