tisdag, oktober 27, 2009

Familjen på besök

I söndags avslutades fördjupningshelgen och jag och Petronella åkte hem till mig. Sedan kom resten av familjen på besök. En lugn söndagkväll. Vi hyrde några filmer.
Måndagen bestod av shopping och middag. Till sist fick min familj träffa Robert - och Robert dem. De skötte sig förvånansvärt bra för en gångs skull (familjen alltså) - det var knappt att jag kände igen dem. ;) Jag tror det var jag som var mest flummig men det får jag väl bjuda på. *ler* Måndag kväll bestod av att Petronella köpte en chinchilla - Chico. En hane som ska få hem och fria med hennes chinchillahona - Ojsan. Jag har nu allvarligt börjat fundera på att skaffa mig två chinchillor om det är så att Petronelas chinchillor får ungar. Tå stycken - då får de inte tråkigt de helger jag är bortrest. Värre är om jag är bortrest mer än fyra dagar, då kommer jag att behöva någon vän som kan titta till dem. Hmm, bäst att fråga runt. Men det är tidigast om 4-5 månader i så fall. Jag får börja med att införskaffa några böcker... :)
Idag har familjen farit hem och nu är jag alldles ensam i lägenheten. Jag passar på att tvätta så länge och ikväll kommer Robert på besök på middag. Får se vad mmin fantasi erbjuder för något...

2 kommentarer: