lördag, oktober 10, 2009

Linser, julklappsinköp och önskelista

Nu har jag varit på stan och gått på en liten linsskola. Jag lyckades få in linserna och jag lyckades även få ut dem. Höger öga var lättast att få in men svårast att få ut, och tvärtom på vänster öga. Jag kommer att få börja med månadslinser och sedan se hur ofta jag använder dem och eventuellt byta till engångslinser senare. De vet inte än om det går att få engångslinser för mina brytningsfel.

Sen gick jag och Rebecca och åt på max, och sen gick jag lite på stan. Nu har jag köpt in den första julklappen och hämtat lite inspiration.

Jag har även funderat på vad jag önskar mig i födelsedagspresent som många har frågat mig om:

  • Matberedare
  • Mixer (Blender)
  • Att pappa tar med en skruvdragare som kan skruva i betongvägg nästa gång han hälsar på…
  • Att pappa tar med en skruvdragare som kan skruva i gipsvägg nästa gång han hälsar på…
  • Att pappa hjälper mig att lösa problemet med två fönsterlampor där det bara finns ett kontaktuttag…
  • Att pappa hjälper mig att fixa bilen så att jag kan använda kupévärmare.
  • Massage.
  • Vitt klädhängarträd att hänga väskor på.
  • Kom-ihåg-tavla med magnet att sätta upp på väggen att kunna göra anteckningar på och möjligen "viktiga-papper-nypa".
  • Pengar till ny mobiltelefon.
  • Milleniumserien av Stieg Larsson.
  • Hemlagad lingonsylt.
  • Älgkött.

4 kommentarer:

  1. Okej, alla som ser det här, jag paxar att ge Sofia sista boken i milleniumserien! Sooofia, du får den när jag kommer hem, den bor just nu i min bokhylla (vann den på lotteri men har den redan)! :)

    SvaraRadera
  2. Marta: vilket flyt du har på presenter då!!

    Sofia: jag hade pecis tvärtom med ögonen när jag hade linser!

    SvaraRadera
  3. Just nu har jag olika modeller av linser på vänster och höger öga för att kunna välja vad jag egentligen vill ha sen. Jag börjar redan att lära mig trixet. :)

    SvaraRadera
  4. Jaa, om du skickar det i ett KUVERT så!! ;)

    SvaraRadera