fredag, oktober 09, 2009

Synundersökning och linsprovning

Idag har jag en lugn dag, det känns riktigt bra. Vattengympa på förmiddagen, riktigt skönt - det får allt annat att fara ur huvudet. Jag har även varit på specsavers på synundersökning. Min syn hade försämrats, mitt brytningsfel hade blivit värre. Tråkigt, men skönt att kolla upp det. Optikern föreslog månadslinser till att börja med men jag vet inte. Av alla råd jag har fått från mamma och vänner så är det engångslinser som rekommenderas. Jag ska åter till optikern imorgon på "linsskola" och får då ta och bestämma mig. Den första månaden har jag möjlighet att komma och gå och få så mycket hjälp jag behöver i priset jag betalat idag. Eftersom de precis har bytt lokal har jag fått ganska bra rabatt dessutom. Problemet är att de linser jag behöver måste specialbeställas då det krävs olika styrka och brytning i olika delar av linsen. Alltså behövs även vissa tyngder i linsen för att den inte ska rotera. Jag känner att jag borde ta hänsyn till ögats hälsa före priset, men ännu vet jag inte vad det är för prisskillnad jag har att ta hänsyn till. Jag vet inte heller hur ofta jag kommer att använda linser, men det är väldigt skönt i arbetet med barn och ungdomar att inte behöva ha glasögonen på näsroten. Även sen när jag ska hem och leka med Valdemar... :)
Jag är positivt förvånad över hur lite det kändes att få linserna ditsatta och bortagna, även att det kändes så lite att ha dem inne...

Klockan är nu två på eftermiddagen och jag har inga krav alls på mig idag. Det känns skönt och ikväll ska jag stanna hemma, kanske kolla på idol eller någon av filmerna jag hyrde på hemmakväll förut idag. Igår var jag och handlade så jag ska laga mammas goda vegetariska lasagne dessutom har jag köpt glass och körsbärssås som jag ska njuta av till kvällen. Mums!

Den här veckan har jag inte mått så bra. Några vet lite mer vad det beror på men delvis har jag haft det mycket ett tag. Nu känns det skönt att vara ledig och få fokusera på mig själv. Tack alla ni som bryr er om mig! Mamma - älskar dig! Pappa med, Petronella och Paulina med, Teddie i kaninhimlen, Ragnar, Marta, Britt-Marie, Ida, Robert... Tycker om er så mycket!!! Och många, många fler...

2 kommentarer:

  1. Du vet att jag alltid finns där!
    Ladda nu batterierna och njut av en skön helg!
    *största kramen*

    SvaraRadera