onsdag, oktober 21, 2009

Chinchillespaning!

Idag har jag jobbat hela dagen. Tog bussen 07.04 från Järved imorse, bytte till buss i stan 07.15 mot Arnäsvall. Jobbade hela dagen, tog bussen 17.30 från Arnäsvall in till stan. Ringde mamma som berättade att hon tittat på chinchillor på blocket.se. Jag fick numret till Sofia i Domsjö för att titta på hennes hanar Chico och Nemo. Jag tog bussen från stan mot Domsjö 18.17.
De hade fina chinchillahanar, och anledningen till att jag tittade på dem var att syster Petronella är på jakt efter en kompis till hennes chinchillahona Ojsan. Ojsans mamma dog i lördags av okänd anledning, kanske hjärnblödning. En hane skulle vara intressant för att få uppleva chinchillaungar.

På bilderna nedan: Ojsan och Hoppsan, och ensamt kort på Ojsan.


När jag skulle åka hem från dem gick jag ut och tänkte gå till närmaste hållplats och vänta in bussen som kunde komma när som helst inom en halvtimme. När jag kom utanför dörren åkte bussen förbi så jag började att gå. Sedan kom Sofias föräldrar med bil och frågade om jag ville åka med in till stan. Supersnällt av dem. Så då hann jag precis med bussen som gick 20.00 mot Järved. Nu är det dags att städa!

1 kommentar:

  1. Huvva!!! Lycka till med chilla letandet. :) Längtar till jul!! Kram!!!

    SvaraRadera