tisdag, oktober 13, 2009

Tisdag-lunch!

Jag tycker om tisdagar, och onsdagar jämna veckor. Det är de arbetsdagar då jag kan gå hem och äta lunch. Idag på eftermiddagen har jag miniorer här i Järved och på onsdagar jämna veckor har jag konfirmander här i Järved. Att få komma hem och äta lunch känns befriande. Det är de dagar jag uppskattar att ha en timmes lunch. Andra dagar äter jag gärna på en halvtimme så att jag kan få komma hem lite tidigare.

Nu ska jag snart byta från glasögon till linser för dagen. Skönt att ha när det är pysseldags. Det känns inte alls så besvärligt som jag trodde att det skulle vara med linser och jag har börjat vänja mig. Jag har testat dem för bilkörning både i dagsljus och mörkerkörning, de fungerar riktigt bra. :) Det fungerar även att dansa och svettas i dem!
Imorgon på lunchen ska jag åka in till stan för en snabbkoll. Optikern pratade om att det skulle eventuellt fungera att gå ner till en " sämre" lins med mindre syre in- och- utsläpp. Men även om de här fungerar väldigt bra så tror jag det är värt att betala lite extra för kvalité och välmående ögon. Särskilt med tanke på mammas kunskaper genom studier att kroppen mår sämre om ögonen mår dåligt. Dessutom vill jag ju kunna leva med ögonen resten av mitt liv så inte vill jag slarva med dem...

1 kommentar:

  1. Vet du vad, jag har inte följt Andra Avenyn alls nu sen det började igen!! Fast beror nog mest på att alla här delar på en TV och man har inte så mkt tid, haha (: Men saknar faktiskt inte det! helt otroligt!
    Haha, kul att du hänger med i bloggen! Börjar lessna lite men så fort det kommer kommentarer blir jag pepp igen ;)
    Ps. Vi kan väl kanske ringas imorgon?! Puss!

    SvaraRadera