onsdag, oktober 21, 2009

Skoproblem!

Igår märkte jag att det var dags att byta från joggingskor till vinterskor då jag fastnade mitt på vägen och kunde inte komma åt något håll för att det var så halt. Imorse gick jag till förrådet och hämtade mina mysiga bruna lurviga vinterskor. Men så mysiga är de inte. Sulan är alldeles söndertrampad vid hälen. Måste skaffa ny sula eller nya skor. Jag har även ett par tunna svarta skor som jag har fått av pappa för några år sedan.De är så tunna, men de är helt av läder så jag kan inte ha dem om det är blött ute, och de är väldigt tunna så att jag kan inte ha dem då det är för kallt. Jag tror det är dags för mig att införskaffa ett par nya vinterskor. Jag har ju kängorna såklart. De är varma och sköna, men det skulle nog vara passande att ha ett par vinterstövlar som passar både till vardags och till lite fint, med bra sula så att jag slipper riskera halka mitt på vägen...

Dags att gå till kapellet för morgonbön snart. Jag är tidig till jobbet idag eftersom att jag har åkt buss...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar