torsdag, mars 01, 2012

Dag #9 och förkyld

Idag har jag varit hemma från jobbet liksom igår pga förkylning. Bihålorna och halsen är det som är drabbade, jag verkar i alla fall slippa den där halsflussen som går om jag har tur. Har dock insett att så fort jag blir förkyld är det bihålorna som åker dit nuförtiden... Dock så hade jag så olämpligt nog slut på frukt och färska grönsaker så jag och Ida tog oss en sväng på Ica Maxi idag så att jag kunde köpa mig apelsiner och annat smått och gott, då jag kom hem så var jag helt slut trots att jag bara handlat... Nu funderar jag på om jag ska på jobbet imorgon men tänker att samtidigt är det bäst att kurera mig ordentligt så att jag slipper få bakslag som våren 2010 då jag fick stå ut med både lunginflammation och bihåleinflammation!

Idag lagade jag en riktigt god middag! Jag gjorde vegetariska biffar med potatisgratäng och en gräddig sharon- och morotssås.

I biffarna använde jag mig av:
Kikärtor
Ingefära
Morötter
Röd paprika
Färsk basilika
Majs
Ägg

I såsen hade jag:
Vispad grädde
Morötter
Sharonfrukt
Salt
Peppar

Tyvärr fungerar fortfarande inte bilduppladdningen...

1 kommentar:

  1. jag brukar ta sinova forte tror jag den heter. Godkänt naturläkemedel och tar jag det när jag blir förkyld och börjar känna lite, så hjälper det bra tycker jag mot bihålorna. Krya på dig!

    SvaraRadera