fredag, mars 02, 2012

Melodifestivalen 2012

Jag sitter och försöker lyssna in vilka finalisterna i årets melodifestival är, och hittar ingen vettig sida som sammanfattar de finalister som hittills är uttagna, jag måste gå in på Britt-Marie's blogg för att få fram vilka finalisterna är genom att läsa hennes blogginlägg lördag för lördag.

Lisa Miskovsky
Danny
Molly Sandén
Björn Ranelid och Sara Li
Ulrik Munther
David Lindgren
Loreen
Dead by April

Och i andra chansen kommer en av dessa gå vidare:
Dynazty
Top Cats
Andreas Johnson
Timoteij

och en av dessa går också vidare:
Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
Lotta Engberg och Christer Sjögren
Sean Banan
Youngblood

Jag gillar verkligen inte den här duellmodellen som gör att de sista fyra inte alls låter intressanta, kanske Youngblood medan alla låtarna i den övre grupperingen gärna skulle kunna få gå vidare.

Två favoriter jag lyckats snappa upp via spotify utan att ha kollat på fler än fjärde deltävlingen:
Carolina Wallin Perez - Sanningen
Hanna Lindblad - Goosebumps

Oooops, jag var kanske mer intresserad av melodifestivalen än jag trodde? Kul med bra musik i alla fall! =)
De genomstrukna är dem jag inte gillar, i övrigt spelar det inte så stor roll vilken/vilka som vinner!

2 kommentarer:

  1. Prova melodifestivalens hemsida vettja :P

    SvaraRadera
  2. Det var det jag gjorde, men de hade ingenstans där de samlat de som hittills gått vidare i delfinalerna till finalen, och jag orkade inte titta på delfinalerna via play.
    De som skulle tävla i andra chansen fanns tydligt uppradade dock.

    SvaraRadera