onsdag, mars 14, 2012

Dansglädje!

Ja, dansglädje, det upplevde jag både i måndags och nu ikväll. Ikväll blev det två timmar bugg på onsdagsträningen, jag hade gärna stannat kvar längre, men jag kände att det var klokt att spara på mig så att jag orkar med dansen på fredag också och inte får en baksmälla i förkylningen!
Ikväll har jag också anmält mig till en danskurs i gammeldans på tisdagskvällar. Jag är så glad att jag äntligen fått lite taktkänsla. Då jag var yngre var jag ett hopplöst fall enligt mamma. ;-) Och gammeldansen är riktigt rolig, och det känns bra att kunna dem! Håll tummarna för att jag kommer med!!

Jag tror att det är en av sakerna som gör att jag trivs så bra här i Jämtland. Vi är många som tycker om att dansa och åldern på de som dansar är blandad så jag har aldrig känt mig malplacerad på danserna här i Östersund. Då jag bodde i Övik var det mer äldre som dansade och det var inte så roligt att gå ut pga de få yngre som dansade... det var inte riktigt bekvämt att gå ut alla gånger. Så då jag väl dansade uppe i Övik så åkte vi upp mot Umeå, på en dansloge i Gräsmyr. Det var riktigt trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar