söndag, mars 04, 2012

Strålande sol = strålande Sofia!

Ja, solen får mig verkligen att leva upp igen. Den värmer, den ger ljus och de ger glädje. Jag gick till kyrkan för gudstjänst riktigt vårfräsch idag med orange klänning, tjocka svarta strumpbyxor, knästrumpor, fixat hår och en noga lagd make-up. Det går verkligen att se på mig när jag mår riktigt toppen-bra och idag är en sån dag. Det var så roligt också att möta så många bekanta ansikten i gudstjänsten, ungdomar från ungdomsgruppen, bekanta från buggkursen, kollegor från församlingen, kollegor och vänner som jobbar i andra församlngar, kollegor som gått i pension... Jag kände mig riktigt sådär extra mycket hemma i gudstjänsten och församlingen idag. =)

Efter gudstjänsten träffade jag J som är gymnasieelev här i Östersund som intervjuade mig för ett skolarbete där de är en grupp som ska göra en timmes långt radioprogram inkl musik om sex och samlevnad och jag blev intervjuad utifrån att jag är kristen och jobbar i Svenska kyrkan. Jätteroligt!
Sen gick jag en sväng på stan, kollade lite på bokrean, handlade på ica inne i stan och promenerade hem.
Jag skulle vilja ut mer i luften och solen men pga. halsontet får jag nog vara nöjd med den lilla promenaden.

Idag känner jag verkligen att jag strålar, och det är så skönt. Då känns det som att jag är jag igen och jag känner mig hel. Det är klart att jag fortfarande är ledsen ibland och sörjer, men nu tar det inte hela min tid längre, nu är det bara ibland.

Känn att jag ler mot dig, och tillåt leendet överföras till dig, för det ger jag dig idag! =)

1 kommentar: