torsdag, mars 01, 2012

Från sorg till färgklick!

Igår var första dagen på länge som jag inte grät. Jag måste gå vidare! Tänker på henne då och då, inte längre hela tiden i alla fall. Men då jag tänker på henne blir jag nedstämd och saknar. Men jag vill inte gråta mer, jag vill gå vidare nu. Om jag kunde känna ilska, avsky, hat så hade det kanske gått lite bättre. Samtidigt känns det bra att såna känslor inte kan överta mig, jag önskar bara att glädjen, hoppet och engagemanget kunde fladdra fram igen... Nu vill jag inte att sorgen ska bita sig fast längre! Sorgen är inte klädsam på mig! (Jag vet att det låter ytligt men både på ut- och insida så misskläder sig sorgen på mig för den hindrar glädjen, glöden, hoppet!)
Nu måste det bli slut på svart och grått, nu vill jag bli färgglad igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar