onsdag, september 01, 2010

Prilliga Sofia

Vilken dag! :D
Idag känner jag mig verkligen på topp, från morgon till kväll. Började dagen med att vakna 05.55, fem minuter innan väckarklockan ringde.
Onsdagens morgonbön med efterföljande personalfika drog igång för terminen igen, vilket betyder att nu är vi arbetsmässigt tillbaka i vardag igen. Surströmming med församlingens anställda på lunchen och vaktmästarna hade gjort så fint med långbord, björkris och porlande vatten inne i deras verkstad/garage - allt för att påminna oss om dagarna på Storhogna Högfjällshotell med dess vinterträdgård inomhus med fullstora träd och levande vattenfall inomhus.
Underbart! Konfirmandupptakt, med riktigt sköna konfirmander, underbara unga konfaledare och ett uppladdat konfirmandarbetslag.

Nu ikväll har jag varit på keramikkurs på Bruksgodset i Banafjäl. Jag kommer att gå denna keramikkurs på onsdagskvällar 10 ggr den här terminen och jag känner mig så uppladdad och fylld av energi. Jag har räknat ut att det är fem år sedan jag senast höll på med keramik och det ska bli så roligt att få göra det igen. Jag till och med lämnade min mobil i bilen under kvällens kurstillfälle, och saknade knappt telefonen. Är riktigt stolt över mig själv. ;)

Nu när jag kom hem pratade jag med Kristina i telefon, hon ska vara inneboende hos mig under nästa vecka. :) Och jag sa till henne att jag känner mig alldeles prillig. Lycklig. Uppspelt. Ja, prillig. Stundvis står jag och småskuttar och viftar med armarna lite smått, och jag nästan lyfter från marken. ;) Mitt liv är riktigt härligt just nu. Bra balans jobb/fritid. Roliga aktiviteter utanför jobbet etc. Väldigt påfylld av hemmavistelse efter sommaren. Ja, just nu är det bra. Det går bra nu, som Petter rappar! ;) I really love my life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar