lördag, september 18, 2010

Förolämpning eller komplimang?

Idag var jag och Rebecca på relaxavdelningen på paradisbadet. Riktigt skönt, vi var på två st aufguss-sittningar. Den första "peeling" där man sitter i en bastu med hög luftfuktighet och en bastuvärd som viftar med handduk så att hetluften smeker besökarnas hud...det som gör sittningen till en peelingsittning är att var och en får salt att peela sin hud med vid den tredje omgången av handduksviftningar. Det sägs att det ska svida om man har nyrakade ben men det har jag aldrig märkt av... ;) Den andra aufguss-sittningen var surprice. Len och fin special. Samma procedur som ovan, men istället fick vi honung att smörja in kroppen med. Specialen var att i slutet fick vi luta oss fram med med huvudet över knäna för att få en "peeling" med is på ryggen av bastuvärden. På slutet fanns lite is kvar i baljan då alla fått sin dos is,,, den fick jag hälld över mitt bakhuvud och rygg...riktigt skönt i hettan! ;)

Men då jag och Rebecca skulle få våra relaxband (Vi har relax på vårt träningskort så vi bara visar upp det så får vi bandet som ger inträde till relaxen.) så funderade kvinnan i receptionen över min ålder. Hon frågade om jag verkligen var över 18 (18årsåldersgräns på relaxen då de säljer öl, vin och cider)... Hon frågade alltså om min ålder och hon såg lite snopen ut då jag sa 23 och hon trodde att jag knappt var 18. Jag väljer att ta det som en komplimang och hoppas att det håller i sig tills jag blir äldre. Men det är närapå en förolämpning... ;)

3 kommentarer:

  1. Jag förstår att du tänker förolämpning...mellan 19-30 så vill man gärna inte klassas som 18, över 35 skulle man bli riktigt lycklig över saken, precis som jag blev för ett år sen fick visa leg på systemet som 45åring, jag misstogs alltså på 26 år tillbaka och för mig var det en stoooooor komplimang!

    SvaraRadera
  2. åh så mysigt bad. Jag vill också ha. Har ni det på ert vanliga bad eller?

    SvaraRadera
  3. BM: Som 18åring blev jag tagen som 12åring...
    Anna: Ja, på paradisbadet i övik som jag har tillgång till via gymet... =)

    SvaraRadera