söndag, september 12, 2010

Ordförande och assistentande...

...ja, det är vad min helg har bestått av. Nu känner jag mig skapligt mör, men trots allt är jag mindre mör nu när jag går hem från jobbet än när jag kom hem från styrelsemötet.

Distriktsstyrelsen för Svenska Kyrkans Unga i Härnösands stift är riktigt trevlig, härlig och underbar. Ja, jag säger då det. Tack alla medlemmar som har sammansatt detta fantastiska gäng. I en biskopsgård med högt i tak har det rått intressanta och livliga diskussioner. Det har varit både skoj och allvar. Och aldrig har vi haft så snygga middagsdukningar på ett DS-möte som denna helgen. Vår biskop Tuuliki Koivunen Bylund är en riktig stjärna hon med, som bara genom att ta emot oss i Biskopsgården visar stor gästfrihet, men jag gläder mig också i hennes engagemang för oss unga runt om i Härnösands stift. Detta är september, jag har varit distriktsordförande i ca 10 månader och börjar känna mig varm i kläderna nu. Jag är vald till och med november 2011 och jag gläder mig åt att få fortsätta med detta arbete i ytterligare 14 månader. Men nog känner man sig skapligt mör efter två dygns styrelsemöte...

Nu ikväll har jag jobbat med ett underbart gäng KUare i Arnäs också. Tänk om det kunde kännas så här varje gång man gick hem från jobbet, det vore lyxigt! :)

Och apropå jobb och styrelsemöte. Upptäckte att jag är ledig imorgon, jag som var så inställd på att jobba...Men inte klagar jag över att få tillbringa dagen hemma i min ensamhet. Jag ska dock se till att träna bland annat imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar